בשנת 2012 הגישה Pinterest בקשה לרישום סימן מסחר על הסמליל (לוגו) שלה – האות P מסולסלת בלבן על רקע אדום. בסימן זה עושה שימוש פינטרסט גם כאייקון של היישום (אפליקציה) שלה למכשירי האייפון והאנדרואיד.
משאושרה הבקשה על ידי רשם סימני המסחר האמריקני, הכל נראה ורוד ל- Pinterest, אך המציאות הכתה בפניה כשבחודש אוגוסט 2013 הגישה חברת Path, המתחרה ב- Pinterest בשוק הרשתות החברתיות, בקשה לארכה להגשת התנגדות לרישום סימן המסחר.
בבקשה טוענת Path, העושה שימוש בסמליל דומה העושה שימוש באות P, כי היא תיפגע אם Pinterest תקבל את הזכות הבלעדית לעשות שימוש בסמליל P המעוצב.
כפי שניתן לראות, הסמלילים של שתי החברות דומים מאוד. שניהם עושים שימוש באות P מעוצבת בלבן על רקע אדום. עם זאת נסח הבקשה של Pinterest אינו כולל התייחסות לצבע מסוים, דבר שעשוי להשפיע על ההכרעה במחלוקת.
ייתכן ש- Path הגישה בקשה לארכה ולא את ההתנגדות עצמה מתוך רצון לנסות להגיע לפשרה עם Pinterest ולא לנהל הליכים משפטיים ארוכים ויקרים.
חשוב לציין, כי המשמעות של קבלת התנגדות לרישום סימן המסחר אינה כי Pinterest לא תוכל לעשות עוד שימוש בסימן המסחר שלה, אלא, כי היא לא תוכל לקבל בלעדיות על עיצוב הסמליל או למנוע מחברות אחרות (כמו Path) לעשות שימוש בסימנים דומים. על מנת למנוע לחלוטין מ- Pinterest לעשות שימוש בסימן המסחר שלה, תיאלץ Path להגיש תביעה לבית המשפט ולדרוש בה את הסעד הזה.
הסכסוך האמור שבין שתי הרשתות החברתיות מדגישה את הבעיה שעומדת בפני חברות הזנק (Start-up) רבות המפתחות יישומים למכשירי טלפון חכמים: כיצד ליצור סמליל שהוא גם האייקון של היישום ידידותי וגם ייחודי. עם כמות בלתי מוגבלת של יישומים מבוססי אינטרנט שצצים בכל יום, המצב הופך להיות יותר ויותר קשה לעצב סמליל יעיל שאינו פוגע בכל סימן מסחר קיים אחר. מקרה זה ממחיש שגם כאשר מבצעים בדיקה לגבי קיום סימני מסחר, ייתכן שהסמליל הנבחר על ידי חברה אחת עלול "להתיישב" שלא ביודעין על סמליל של חברה אחרת ויכול לגרום לבעיות גדולות בהמשך הדרך גם לאתרי מדיה חברתיים מוצלחים וידועים כמו Pinterest ו- Path.