בית המשפט האירופי הכללי קבע, כי צעצוע מין בצורה של שלוש ביצים, לא יכול להירשם כסימן מסחר באיחוד האירופי.
חברת Fun Factory הגרמנית, העוסקת בעיצוב ובייצור צעצועי מין, הגישה בקשה לרישום סימן מסחר אירופי על צורתו של הויברטור בעל שלוש הביצים, וטענה כי הוא מובחן משאר הויברטורים המוכרים בצורתו, שכן שאר הויברטורים הם בעלי צורה מאורכת. סוכנות סימני המסחר האירופית דחתה את הבקשה בטענה, כי צורתו של הויברטור היא פונקציונאלית ומותאמת לגוף האנושי ומשכך אין לה די אופי מבחין (המבחן העיקרי לכשירות סימן מסחר לרישום) בכדי לקבל הגנה.
בית המשפט קבע, כי הצורה הנבחנת אינה שונה באופן מהותי מהנורמה או ממה שנהוג באופן כללי בתחום צעצועי המין. "גם אם לעיתים קרובות לויברטורים יש צורה מאורכת, מספר צורות שונות קיימות בשוק כגון כדורים, קונוסים או צורות שטוחות".
בית המשפט המשיך וקבע, כי צורת הויברטור נקבעה לפי מטרתו ואין כל הבחנה בין הצורה הרגילה והגנרית של ויברטורים.
בעולם ובישראל, הדעות חלוקות בנושא רישום סימני מסחר תלת מימדיים, קל וחומר שנגזרים מעצם צורתו של המוצר שאותו הם באים לסמן. לאחרונה סוכנות סימני המסחר של האיחוד האירופי אף העניקה לחברת Nestle סימן מסחר אירופי על צורת חלוקת קוביות השוקולד של החטיף הנודע KitKat.
המקטרגים של הגנת סימני סחר לעיצוב טוענים, כי זה לא הגיוני להגן על עיצוב מוצר ברישום סימן מסחר, משום שדיני המדגמים נועדו להגן על עיצוב תעשייתי. בנוסף, עיצובים תעשייתיים שצורתם נובעת מהפונקציה שהם ממלאים (כלומר שאין מרחב עיצובי משמעותי לשחק בו), גם לא יזכו להגנת דיני המדגמים.
בישראל, בית המשפט העליון קבע ב 11487/03 August Storck KG נ' אלפא אינטואיט מוצרי מזון בע"מ, כי סימן פונקציונלי עשוי להירשם כסימן מסחר, אם יש לו "אופי מבחין נרכש".
הכוונה באופי מבחין נרכש, היא כי במקרים בהם מוכח באופן ברור שצורת המוצר משמשת לבידולו של המוצר ממוצרים אחרים, וכי אין לצורה תפקיד אסתטי או פונקציונלי ממשי (עליו באים להגן דיני המדגמים והפטנטים) ניתן יהיה לרשום את הצורה כסימן מסחר.