הביטלס תובעים מיליונים על הפרת סימן מסחר חברת אפל קורפ הגישה תביעת ענק נגד אתרי מסחר אלקטרוני

חברת אפל קורפ (Apple Corp.) שנמצאת בבעלות שני הביטלס החיים, פול מקרטני ורינגו סטאר יחד עם עזבונותיהם של ג'ון לנון וג'ורג הריסון ואשר מחזיקה בזכויות הבלעדיות בסימני המסחר של הביטלס, כדוגמת "צוללת צהובה", הגישה בשבוע שעבר תביעה נגד רשימה של 48 עוסקים בתחום המסחר האלקטרוני בגין הפרת סימן מסחר תוך קידום, הפצה ומכירה של פריטים הנושאים סמליל (לוגו) מזויף או חיקויים של סימני המסחר שלה.

התביעה גורסת כי הנתבעים ביצעו הפרת סימן מסחר על ידי הטעיית לקוחות פוטנציאליים לגבי מקורם של מוצרים שנמכרו באינטרנט וכי המוצרים המפרים היו זמינים באתרי האינטרנט של העוסקים ובעמודי המכירה שלהם באתרי מסחר אלקטרוני מוכרים, כגון eBay, Amazon ו- Etsy.

 

על פי התביעה, הנתבעים מכרו פריטים הכוללים חולצות T, מצעי מיטה וכריות, כובעים, מעילים, נעליים, שעונים, תרמילים ומוצרי הלבשה לגברים, לנשים ולפעוטות וכי המוצרים הם באיכות ירודה בהשוואה לאלה של התובע ובכך פוגעים ומדללים את סימני המסחר ומעשים אלה מהווים הפרת סימן מסחר.

התביעה מבקשת מבית המשפט לפסוק פיצויים כספיים של שני מיליון דולר בגין כל סימן מסחרי מזויף שבו נעשה שימוש או נמכר, וכן שייתן צווי מניעה המורים על הפסקת הייצור, הפרסום, ההפצה והמכירה של המוצרים וחסימת שמות המתחם המעורבים בהפרה.

חברות מסחריות שונות, ולא משנה מאיזה תחום הן, חברות תקליטים ומוסיקה, חברות העוסקות באלקטרוניקה ומחשוב ועסקים בעולם העיצוב והאומנות, נוהגים לרשום סימן מסחר על המותג שלהן.

רישום סימן מסחר מאפשר לבעליו למנוע מגורמים אחרים, קל וחומר מתחרים, לעשות שימוש בסימן המחסר הרשום ולהפיק רווחים על גבו של בעל הסימן.

מקור: Billboard על ידי Steve Marinucci.

למידע נוסף או לשאלות ביחס למאמר צרו אתנו קשר:

דרורי-וירז'נסקי-אורלנד, עורכי דין ועורכי פטנטים:

טל: 03-6005572

דוא"ל: office@dwo.co.il

למידע נוסף על רישום סימני מסחר במשרדנו ראו>> רישום סימני מסחר.

למידע נוסף על תביעות סימני מסחר במשרדנו ראו>> ייצוג בתביעות סימני מסחר ובהליכים בפני רשם סימני המסחר.

שאלה לגבי המאמר?

אולי יעניין אותך גם