חיפוש סימני מסחר

מכיוון שסימן מסחר הוא זכות ייחודית (כלומר, לא יכולים להיות סימנים זהים לגבי אותו סוג טובין ו/או שירותים), אנו ממליצים לבצע בדיקה האם הסימן אותו אתם מעוניינים לרשום קיים כבר בפנקס סימני המסחר במדינה בה אתם מעוניינים לרשום את הסימן.

משרדנו מתחמה בין היתר בחיפוש סימני מסחר במדינות השונות על מנת לוודא שלא קיים סימן מקביל במדינה אשר יגרור את דחיית הבקשה על הסף והוצאות משפטיות מיותרות.

חשוב לציין כי סימן זהה במדינת הרישום איננה העילה היחידה לאי קבלת הסימן לרישום ועל כן אור ירוק בשלב החיפוש איננו מבטיח את רישומו של הסימן. אולם, יש בו כדי לחסוך מראש זמן בהליך הבחינה והוצאות מיותרות.

מכיוון שדיני רישום סימני מסחר שונים ממדינה למדינה, כך גם משתנה שכ"ט לגבי חיפוש סימנים זהים. לקבלת הצעת מחיר פרטנית עבור המדינות בהן תרצו לבצע חיפוש ביחס לסימן, אנא צרו עמנו קשר.

כללים בסיסיים לחיפוש

ראשית, יש לבחור בסימן המבוקש לחיפוש ובתחום בו אנו מעניינים לקבל הגנה על הסימן. כך למשל יש הבדל בין הסימן apple ביחס לחנות המוכרת ירקות, לבין הסימן apple ביחס לחנות המוכרת מחשבים.

שנית, עלינו לבחור את המדינה בה אנו מתכוונים להגיש את הבקשה לסימן מסחר. סימן מסחר היא זכות טריטוריאלית ועל כן הסימן יבחן ביחס לסימנים הרשומים בטריטוריה בה אנו מבקשים לרשום את הסימן ולא ביחס לסימנים הרשומים בטריטוריה אחרת.

שלישית, עלינו לבצע חיפוש במנועי החיפוש השונים של סימני המסחר בטריטוריה הרלוונטית.

רצוי בדרך כלל להשתמש במנוע החיפוש לסימני מסחר של WIPO הכולל סימנים מטריטוריות שונות:
https://www3.wipo.int/branddb/en/

את החיפוש יש לבצע ביחס למלל זהה וגם למלל קרוב.

 

לרישום סימן מסחר או לשאלות ביחס למאמר צרו אתנו קשר:

דרורי-וירז'נסקי-אורלנד, עורכי דין ועורכי פטנטים:

טל:03-6005572

פקס:03-6005531

דוא"ל:office@dwo.co.il

למידע נוסף על רישום סימני מחסר במשרדנו ראו את המאמר בקישור זה.

שאלה לגבי המאמר?

אולי יעניין אותך גם