רישום סימן מסחר בסין

רישום סימן מסחר בסין מעניק הגנה טריטוריאלית בסין בלבד ולא בהונג קונג (למידע אודות רישום סימן מסחר בהונג קונה ראו מאמר זה). ההגנה ניתנת ביחס לסוג בו נרשם הסימן וביחס לפרטה של המוצרים והשירותים שבאותו סוג.

סין אינה מאפשרת רישום של לוגו וסימן מילולי (Word Mark) במסגרת אותה בקשה ועל כן יש להגיש בקשה נפרדת בעבור הלוגו ובקשה נפרדת בעבור הסימן המילולי.

שלבי הרישום

יש שתי אפשרויות להגשה של סימני מסחר בסין: האחת דרך פרוטוקול מדריד והשנייה בהגשה ישירה באמצעות עורך דין מקומי. בדרך כלל המסלול של פרוטוקול מדריד זול יותר מהמסלול של הגשה ישירה באמצעות עורך דין מקומי ואולם המדובר במסלול מסוכן יותר מאחר ולצורך הגשה דרך פרוטוקול מדריד יש להגיש בקשת בסיס בישראל ומכוחה מוגשות הבקשות בחו"ל. אם בקשת הבסיס נופלת והסימן לא מתקבל לרישום בישראל, כל הבקשות בחו"ל נופלות גם הן מאחר והן תלויות במשך 5 שנים בבקשת הבסיס.

קרי, הבקשות בחו"ל דרך פרוטוקול מדריד תלויות בבקשה בישראל ואילו בהגשה ישירה אין תלות שכזו. למידע נוסף אודות רישום באמצעות פרוטוקול מדריד ראו מאמר זה.

לאחר ההגשה בין בדרך של הגשה ישירה ובין בדרך של פרוטוקול מדריד מתקבל מספר בקשה.

לאחר תקופה התלויה בעומס הבקשות שיש ברשות הבחינה הבקשה לרישום סימנן מסחר נבחנת. בדרך כלל מדובר בתקופת המתנה של חצי שנה ועד שנה.

הבחינה יכולה להוביל או לקיבול הסימן או להשגות ביחס לסימן המבוקש.

ככל ואין השגות מתקבלת הודעת קיבול, תוך 3 חודשים מרגע קיבול הסימן, הסימן מתקבל לרישום ומתקבלת תעודת רישום.

רישומו של הסימן תקף ל 10 שנים וניתן להאריך את התוקף לתקופות נוספות של 10 שנים מפעם לפעם.

עלויות לרישום סימן מסחר בסין

העלות לרישום סימן מסחר בסין תלויות בעיקר במורכבות הליך הבחינה ובשאלה האם תהיה התנגדות לסימן המסחר.

העלויות לרישום סימן מסחר מורכבות בדרך כלל משכ"ט של עורך הדין המטפל בישראל, שכ"ט של העמית וכן באגרות השונות. לנתונים מעודכנים אודות אגרות ראה את המחירים המפורסמים באתר רשם הפטנטים בכתובת: http://www.chinatrademarkoffice.com/about/fee.html

חשוב: בהגשה ישירה בסין חשוב לשים לב כי האגרות יקבעו בהתאם לכמות הסוגים ולכמות הפריטים המתוארת בפרטה. עד עשרה פריטים המחיר כלול באגרת ההגשה הבסיסית. עבור כל פריט נוסף ישנה עלות נוספת של כ-10$ לכל פריט. עבור כל סוג נוסף ישנה עלות נוספת של כ-320$.

לרישום סימן מסחר בסין או לשאלות ביחס למאמר צרו אתנו קשר:

טל:03-6005572

פקס:03-6005531

דוא"ל:office@dwo.co.il

 

למידע נוסף על רישום סימני מחסר במשרדנו ראו את המאמר בקישור זה.

שאלה לגבי המאמר?

אולי יעניין אותך גם